Sådan modererer Dyrenes Beskyttelse de sociale medier

Vi vil rigtig gerne have en god dialog på de sociale medier. Derfor modererer vi ud fra nogle principper, der skal skabe en god stemning på vores sociale medier.

Dyrenes Beskyttelse administrerer to Facebooksider samt en profil på henholdsvis Instagram, Twitter, LinkedIn og YouTube. Her opdateres stort set dagligt med nyheder, inspiration, aktuelle dagsordner, gode råd og tips til dyrevelfærd.

Derudover har alle internater og de fleste områder en Facebookside- eller gruppe, som de selv administrerer. Her gælder de samme regler for at moderere.

God tone og debat

Vi skal alle være her. Derfor skal der også være plads til en fri og konstruktiv debat, hvor alle skal kunne komme til orde uden at blive nedgjort. Vi har alle ret til at ytre os, og med den følger også pligten til at vise hensyn og respekt for hinanden i debatten – så alle har lyst til at deltage.

Læs Facebooks fællesskabsprincipper

Derfor moderer vi ud fra disse principper:

  • Vi accepterer ikke indlæg, der er nedladende, der chikanerer andre, er hadefulde, eller er skrevet af falske profiler uden for-og efternavn.
     
  • Vi accepterer ikke kommentarer og indlæg, der bevidst afsporer debatten. Så hold dig til emnet, så debatten bliver på sporet. Kommentarer, der ikke har noget med opslagets emne at gøre, risikerer at blive slettet.
     
  • Vi accepterer ikke personfølsomme oplysninger i forbindelse med eksempelvis en dyreværnssag eller om frivillige og/eller ansatte hos Dyrenes Beskyttelse, som bliver hængt ud.
     
  • Vi accepterer heller ikke indhold af reklamemæssig karakter eller spam.
     
  • Vi sagsbehandler ikke på de sociale medier. Ring derfor altid til Dyrenes Vagtcentral 1812, hvis din henvendelse drejer sig om dyr i nød, vil anmelde en specifik sag eller har spørgsmål, om et dyr reelt er i nød. Dyrenes Vagtcentral 1812 er døgnbemandet alle ugens dage.
     
  • Vi forbeholder os retten til at slette alle indlæg, der overtræder disse simple regler. Vi udelukker brugere uden forudgående varsel, hvis reglerne bliver brudt konsekvent eller groft.

Vi får dagligt rigtig mange kommentarer og overvåger løbende, hvad der bliver skrevet. Vi tilstræber os på at besvare alle henvendelser inden for 24 timer, og svarer som udgangspunkt inden for kontortid kl. 8-16 på hverdage.

Følg Dyrenes Beskyttelse på Facebook i forhold til dyreredning og dyrevelfærd på Den Store Forskel af Dyrenes Beskyttelse