Dyrenes Beskyttelse: Retningslinjer på de sociale medier

Vi vil rigtig gerne have en god dialog på de sociale medier. Derfor har vi udarbejdet et sæt retningslinjer, der har til formål at skabe en god stemning på vores kanaler.

Vi skal alle være her. Derfor skal der også være plads til en fri og konstruktiv debat, hvor alle skal kunne komme til orde uden at blive nedgjort. Vi har alle ret til at ytre os, og med retten følger også pligten til at udvise hensyn og respekt for hinanden, så alle har lyst til at deltage i debatten.

Vores retningslinjer på de sociale medier:

  • Vi accepterer ikke indlæg, der er nedladende, racistiske, chikanerer andre, er hadefulde, er skrevet af falske profiler uden for- og efternavn eller som indeholder stødende sprogbrug.
     
  • Vi accepterer ikke kommentarer og indlæg, der bevidst afsporer debatten. Alle opfordres derfor til at holde sig til emnet for det pågældende opslag. Kommentarer, der ikke har noget med opslagets emne at gøre, risikerer at blive slettet.
     
  • Vi accepterer ikke personfølsomme oplysninger i forbindelse med eksempelvis en dyreværnssag eller om frivillige og/eller ansatte hos Dyrenes Beskyttelse, som bliver hængt ud.
     
  • Vi accepterer ikke indhold af reklamemæssig karakter eller spam.
     
  • Vi accepterer ikke spredning af partipolitiske budskaber.
     
  • Vi sagsbehandler ikke på de sociale medier. Ring derfor altid til Dyrenes Beskyttelses Vagtcentral 1812, hvis din henvendelse drejer sig om dyr i nød, hvis du vil anmelde en specifik sag eller har spørgsmål til en sag, som du har ringet ind om tidligere. Dyrenes Beskyttelses Vagtcentral 1812 er bemandet alle ugens dage fra kl. 7.00-23.00.
     
  • Vi forbeholder os retten til at slette alle indlæg, der overtræder vores retningslinjer, og vi udelukker brugere uden forudgående varsel, hvis reglerne bliver brudt konsekvent eller groft.
     

Vi får dagligt rigtig mange kommentarer og vi overvåger løbende, hvad der bliver skrevet. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser inden for 24 timer, og vi svarer som udgangspunkt inden for vores almindelige åbningstid fra kl. 8.00-16.00 i hverdagene.


Dyrenes Beskyttelse på de sociale medier

Dyrenes Beskyttelse administrerer to Facebook-sider, samt profiler på henholdsvis Instagram, Twitter, LinkedIn og YouTube. Vores kanaler opdateres stort set dagligt med nyheder, historier, aktuelle dagsordener og gode råd til dyrevelfærd.

Du kan følge vores store arbejde for dyrene på Facebook på Dyrenes Beskyttelse og Lev dyrevenligt med Dyrenes Beskyttelse.

Derudover har vores otte internater og de fleste områder en Facebook-side- eller gruppe, som de selv administrerer. Her gør de samme retningslinjer sig gældende.
 

For Facebooks egne fællesskabsregler klik her.