Artikel, 12. januar 2016

Fransk frilandskylling anbefales nu af Dyrenes Beskyttelse

Løgismoses franske frilandskylling, som lever i skovene ved Pyrenæerne, får nu Dyrenes Beskyttelses anbefaling. Nu kan danskerne også købe Løgismoses franske frilandskylling udskåret i mindre stykker - to helt nye varer, der gør det endnu nemmere for forbrugerne at købe og tilberede kylling opdrættet med god dyrevelfærd

Image of Thomas  Degner
Thomas Degner ,
Brand Manager
Del artiklen på:
Fransk frilandskylling anbefales nu af Dyrenes Beskyttelse

Udskåret kylling er en af de mest populære fødevarer, når danskerne vælger menu til aftensmaden. Det er nemt og hurtigt at tilberede. Nu kan du spise udskåret kylling med god samvittighed, hvis du vælger Løgismoses kylling med Dyrenes Beskyttelses velfærdsmærke. 

 

"99 procent af kyllingerne, der sælges i Danmark, har haft et kort og kummerligt liv med meget ringe dyrevelfærd. Men nu kan danskerne spise kylling med god samvittighed, når de vælger kylling fra Løgismose."
- Britta Riis, Direktør

- 99 procent af kyllingerne, der sælges i Danmark, har haft et kort og kummerligt liv med meget ringe dyrevelfærd. Men nu kan danskerne spise kylling med god samvittighed, når de vælger kylling fra Løgismose. Kyllingerne går helt frit i skovlignende områder, de vokser i naturligt tempo og kan bevæge sig, som de vil, og hakke og skrabe i jorden efter føde. De har masser af plads til bevægelse og følger årstiderne udendørs. Disse kyllinger lever med meget høj dyrevelfærd, siger Britta Riis, direktør i Dyrenes Beskyttelse.

Danskerne vil have dyrevelfærd

Det er en stigende trend, at danskerne bliver stadigt mere interesserede i fødevarer med høj dyrevelfærd. En undersøgelse, som Analyse Danmark gennemførte for Dyrenes Beskyttelse viser, at 62 procent er villige til at betale mere for en kylling, der har haft adgang til det fri. 

- Vi er meget begejstrede for danskernes stærkt voksende interesse for dyrevelfærd. Vores undersøgelser viser, at syv ud af ti danskere mener, det er en god idé, hvis detailhandlen og fødevareproducenterne gør mere for at oplyse forbrugerne om niveauet af dyrevelfærd i fødevarerne. Dyrenes Beskyttelse lancerede sidste år netop en kampagne med fokus på højere velfærd for kyllinger. Vi har tidligere set, at vores kampagner rykker forbrugerne, så efterspørgslen på kyllinger, der har levet godt, stiger, siger Britta Riis.

Dyrenes Beskyttelse lancerede i efteråret kampagnen ”kyllingemanifestet”, hvor mange danskere har skrevet under på, at kyllinger skal have adgang til det fri, have plads til at bevæge sig, kunne stå på deres egne ben, sikres naturlig vækst samt en naturlig døgnrytme. Skriv under og støt op om manifestet.